niedziela, 15 marca 2020

Pastelowy organizer ciążowy - foto tutorial.

Kochani dziś mam dla was wy
jątkowy i bardzo osobisty projekt: organizer ciążowy z miejscem na kartę ciąży, wyniki badań, skierowania, notatki i drobiazgi. 


 Brakowało mi miejsca na kartę ciąży, wyniki badań i inne papiery, które przekładałam z koperty do teczki i z powrotem. Pomyślałam, że fajnie byłoby też robić jakieś ciążowe zapiski. I tak powstał mój pastelowy organizer.

Udało mi się skończyć ten projekt dopiero w połowie mojej ciąży, ale może i dobrze, bo przynajmniej wiem, że może być w nim dużo słodkiego różu :).
Zapraszam do oglądania i na instrukcję foto! Może są tu przyszłe mamy, którym taki gadżet się przyda? 

Najważniejsza sprawa to baza. Wycięłam dwie kartki o wymiarach 17 x 21 cm. Na każdej zagięłam na dłuższym boku zakładkę o szerokości 3.5 cm. Po sklejeniu że sobą zakładek powstanie grzbiet naszego organizera i dwie strony okładki. 



Następnie wycięłam mniejszy prostokąt o wymiarach 10.5 x 21 cm i zagięłam wzdłuż dłuższego boku zakładkę szeroką na 1 cm. Tak zrobione skrzydełko przykleiłam wewnątrz okładki.



Wymiary okładki : 2 razy 13.5 x 21 cm, grzbiet: 3.5 x 21 cm, skrzydełko: 9.5 x 21 cm

W dalszej kolejności przygotowałam sobie wkład do notesu. Docięłam kartki na wymiar 13 x 20 cm i włożyłam jedna w drugą. Potem zrobiłam dziurki na środku kartek i na grzbiecie okładki. Przewlekła sznurek, związałam ma zewnątrz i miejsce na zapiski gotowe.



Potem przygotowałam sobie małe etui na kartę ciąży. Kartkę o wymiarach 25 x 16.5 cm złożyłam na pół. Przykleiłam przez środek sznureczek do zawiazywania, ktiry zamaskowałam kawałkami papieru a wewnątrz zrobiłam dwie boczne kieszonki do wlozenia karty i bieżących wyników. Całość oczywiście ozdobiłam odpowiednio do okazji :)



Następnie po obu wewnętrznych stronach okładki zrobiłam kieszonki o wymiarach 13 x 10 cm (są trójwymiarowe dzięki dodatkowym zakładkom o szerokości ok. 0.5 cm). Kieszonki ozdobiłam haftowaną wstążka i kwiatkami. Do jednej z nich włożyłam etui z kartą ciąży a do drugiej inne wyniki i skierowania.

Małą, płaską kieszonkę umieściłam też na skrzydełku. Głównie maskuje wstążke, ale można do niej włożyć też coś małego.




Wstążkę przykleiłam do wewnętrznej części mojego skrzydełka i na tylną okładkę. Posłuży mi do zawiazywania organizera, ale też pięknie zdobi.
Niebieską koronką ozdobilam brzegi grzbietu, delikatnie go wygięłam, by się zaokrąglił. Następnie kółczkami z dziurkaczazamaskowalam dziurki, przez które przekładałam wkład notesowy i dorobiłam "dyndadełko" : kółeczko, srebrne stopki i serduszko oraz kawałki koronki i wstążki.


Moje skrzydełko na okładce ozdobilam piękną grafiką (nie mam pojęcia skąd - dostałam taki wydruk wieki temu),tekturowym napisem i kwiatkami oraz kryształkami. Całość jest dosyć płaska i skromnapo to, by nie uszkodziła mi się w torebce, ale moim zdaniem tak jest idealnie!


Gotowy organizer prezentuje się tak:







Powiem nieskromnie, że ja jestem bardzo zadowolona z tego projektu, szczególnie, że nie wzorowałam się stricte na żadnym tutorialu a przydasie, których użyłam nie są jakieś wymyślne i z łatwością znajdziecie je w swoich zasobach. (papiery to duży blok z Action) 


Taki organizer może zrobić każdy! Ja zrobiłam ciążowy, ale równie dobrze może służyć do codziennych zapisków, rachunków czy pilnowania diety.

Ciekawa jestem, jak wam się spodobał mój pomysł i czy mój pierwszy foto kurs wam się przydał? :)



Mój organizer zgłaszam na wyzwania:

- na blogu Szuflada"Otwórz szufladę w lutym - makaroniki", bo kolorki ma iście ciasteczkowo-cukierkowe :)




- Linkowe Party DIY Marzec blogu DIY - zrób to sam




- na blogu Ego Craft "Kobiety"



3 komentarze:

  1. SUPER! Wspaniały notatnik, bardzo pomysłowy. Dziękuje za udział w Linkowym Party DIY . Pozdrawiam serdecznie DT DIY Magdalena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i cieszę się, że ci się podoba :)

      Usuń
  2. thats is a wonderful journal book for pregnancy. Good luck and thanks for playing along with us at egoCraft Challenge. Hope to see you again
    Shylaa DT

    OdpowiedzUsuń

Rustykalna pisanka

 Wielkanoc zbliża sie wielkimi krokami. Nie dajmy sobie odebrac radości i twórzmy! U mnie powstała kartka wielkanocna w ksztalcie pisanki z ...